GLUTA KAPSUL PALSU/TIRUAN?


Pil Gluta Palsu/Tiruan?

Soalan yang sering  diajukan oleh customer.."akk hantar pil gluta palsu ke kt saya sbb setahu saya pil gluta ni yang original warnanya pink..akk antr yg ni warna putih.."

*Berkenaan pil gluta palsu, saya harap info dari seorang pembekal pil gluta (sy petik dr blog beliau setelah mendapat keizinan daripada  beliau, terima kasih saya ucapkan sbb beri keizinan untuk saya kongsi info ini) dapat memberi penjelasan tentang  isu ini..

“ok terus terang walaupun heboh cerita ada pil gluta palsu... tp saya sendiri belum pernah jumpa pil gluta palsu ini. rasanya tak berbaloi ada org nak buat pil gluta palsu ini kerana harga borong di thailand utk pil gluta ini sangat murah.

secara logiknya jika dia org boleh buat pil palsu yang prosesnya agak rumit....tak ada masalah untuk mereka membuat lapisan pelindung, cop botol dan capsule gel yang bewarna pink yang prosesnya jauh lebih mudah.

ok straight to the point....

yang saya pernah lihat ... pil gluta  9,20,30,60 k... ada yang warna pink... ada yang warna biru .... ada yang warna keemasan berbentuk gel.

untuk 100k ada yang bewarna pink, biru dan putih.

untuk 200 k setakat ini yang saya tahu ada bewarna pink, putih... untuk yg di dalam kotak ada yang bewarna biru dan dalam bentuk gel.

so yang mana satu ori dan mana palsu? sebenarnya semua sama sahaja SEMUANYA ORIGINAL cuma didatangkan dari kilang di dalam warna yang berbeza... 
tidak bermakna pink palsu ... putih palsu atau biru palsu.”

di sini saya tampalkan iklan pil gluta dari ejen penjual tk natural ...... jika warna putih palsu takkan ejen penjual letak iklan yang pilnya bewarna putih????




                                     anyway ini antara warna2 pil gluta yang mungkin anda dapat

(GAMBAR2 NI BUKAN SAYA PUNYA.. CUMA AMIK DARI WEB2 ORG LAIN)